~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

31 July 2012

Final yang Berat Sebelah


David Silva

Jordi Alba

Fernando Torres

Juan Manuel Mata

Tumbang Itali, malu Itali, lemah Itali, no fight Itali. 

Jaringan 4-0 di peringkat berprestij Final EURO2012 memperlihatkan betapa Sepanyol telah memberikan definisi baru kepada sukan bola sepak. Dengan hantaran-hantaran pendek cantik, through ball tepat dan pertahanan kental yang bisa  membuat lawan pening kepala memikirkan bagaimana hendak melepasi pertahanan mereka.

Kemas bertahan dan tanpa belas kasihan menyerang. Pemain yang dimiliki Sepanyol mempunyai individual skill yang tinggi, mereka berada di kelas tersendiri. Pirlo dan Montolivo tidak berdaya mengekang kawalan midfield yang sangat kemas diterajui Xavi, Iniesta, Alonso & Busquets.


Tiga kejuaraan utama menunjukkan bahawa Sepanyol adalah kuasa baru bola sepak dunia. Mencipta sejarah yang akan dikenang sepanjang era ini.

banyak kisah yang boleh diceritakan Torres kepada anaknya besar nanti.

Mengenang kembali kejadian Final itu, semuanya serba tidak kena untuk Itali ditambah lagi dengan kecederaan Thiago Motta yang memaksa mereka bermain dengan 10 pemain. Rasanya kalau Spain main 10 pemain pun boleh makan Itali ni.

Malam itu aku sokong Itali, tapi aku tau Sepanyol konfem menang punya lah. Itu ja mau bagitau sebenarnya. Sebagai penyokong Itali masa final, aku pun terasa malu team pilihan aku kena ayam sebegitu rupa. keh3

sebagai penutup, marilah kita menghayati artikel berikut, semoga kita mendapat ketenangan dan panjang umur hendaknya.


Shakira, Sara Carbonero & the Top 10 WAGs of Euro 2012

 kbai!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...