~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

31 March 2012

Pra-Tonton - Malam Ini...

aku tapau dari twitter Amy.

masih ingatkah ingatkah anda Final Piala Malaysia 1996 antara Sabah dan Selangor? perlawanan epik antara dua gergasi bolasepak zaman 90an. pasukan Borneo pertama melangkah ke pentas final bertemu juara yang entah kali ke berapa, pasukan gergasi merah gelarannya.

perlawanan yang dramatik. cukup dramatik hingga aku masih ingat betapa leganya aku apabila Khairul Azman menyelamatkan sepakan penalti Mehmet Durokovic dalam masa tambahan sudden death, golden goal. tapi akhirnya penentuan sepakan penalti tidak menyebelahi pasukan Sabah apabila Burhan Ajui menyepak sipi di tepi tiang gol, dan aku masih ingat betapa kecewanya aku masa itu.

ingat ka tidak ni?

siapa tidak ingat, maknanya dia lahir tahun 1990+. masih mentah. keh3

tapi, itu cerita lebih 15 tahun lepas.

sekarang, kedudukan Selangor dalam liga adalah di tangga ke 6 manakala Sabah di tangga ke 8. perbezaan tiga mata. kemenangan malam ini adalah sangat diharapkan agar kita terus bersaing di kelompok teratas liga. prestasi kedua2 pasukan juga dilihat terumbang ambing di mana dalam perlawanan sebelum ini, Sabah kalah besar 6-3 kepada Terengganu manakala Selangor hanya mampu seri 2-2 dengan LionsXII.

ada orang tanya, "MP, W, D, L, F, A di kepala liga tu apa benda?"

jawapannya, "sini kau aku tampar. tengok bola tapi benda basic pun xtau"


melihat sifir ini, pasukan Sabah mempunyai harapan untuk mendapat 3mata penuh walaupun dari segi barisan pemain, Selangor mempunyai kelebihan dengan menampilkan beberapa pemain kebangsaan seperti Safiq Rahim, Asrarudin dan Amirulhadi. Sabah pula dijangka mengharap sentuhan Amy, Shahrudin dan Baird.

MAN TO WATCH

Selangor: Safiq Rahim

Sabah: Rozaimi @ Amy

malam ini, kita ramai penuhkan Stadium Likas, bagi sokongan penuh kepada Sabahawks, dan berdoa agar pasukan kita mencapai kemenangan.

kepada pemain, main betul2, guna otak, sentiasa tenang, jangan tidur, cuba cari gol.

jumpa di Stadium Likas.

PREDICTION: SABAH 1 - 0 SELANGOR.



kbai

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...