~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

12 March 2012

Sabah vs Kelantan 8.2.12

Stadium Likas. anggaran penonton : 10,000 orang.

Keputusan :

seri 0 - 0.

Ulasan:

pasukan tuan rumah bermula garang dengan beberapa percubaan yang gagal disudahkan oleh Baird dan Bobby. kecekapan penjaga gawang Kelantan, Apex juga tidak dapat dinafikan dengan beberapa aksi mantap dan kemas di depan pintu gol. Kelantan juga berjaya mengatur beberapa serangan balas yang hampir membolosi pintu gol Sabah. Sabah berjaya mengawal permainan sehingga babak pertama berakhir.

separuh masa kedua bermula seimbang dengan kedua-dua pasukan saling berbalas2 serangan untuk mencari gol pertama. aksi menarik ini diselang-selikan dengan alunan Ombak Rindu yang dimulakan oleh North Borneo Ultras yang tidak henti2 melaungkan chant2 semangat termasuk lagu "lelelelelele ooohh ooohhh" yang berjaya membuat aku memaki dalam hati.

penghujung permainan menjanjikan debaran yang lebih hebat apabila pemain gantian Sabah iaitu Leopold berjaya melepasi perangkap offside tetapi malangnya rembatan kaki kanan beliau sekadar singgah di pinggiran tiang yang memilukan. kekecewaan ini ditebus oleh penonton dengan menjadikan balapan di Stadium Likas sebagai tempat pembuangan sampah sambil anggota polis menggeleng2 kepala tanda tidak setuju. makcik2 cleaner dikatakan sudah menyumpah seranah menyaksikan kotoran yang berada di balapan.

keputusan seri sudah cukup untuk Sabah memecahkan rekod kemenangan 100% dalam Liga Super dan mencuri 1 mata berharga dari juara bertahan ini.

seterusnya, sila layan gambar2 live yang diambil dari lensa kamera posisi tempat duduk murah. hehehe

pemain2 sedang warming-up

pemain2 Sabah sedang mengukur padang

pemain2 Kelantan sedang bergurau-senda

inilah barisan kita yang ikhlas berjuang. aii.. macam salah lagu.

keputusan muktamad. kelihatan botol2 plastik melekat di scoreboard. hahaha

muka monok sebab tiada gol


sekian dari saya untuk laporan untuk kali ini.

sekian.

kbai.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...