~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

23 November 2011

Gembira Tu Gembira Juga, Yang Bangang Jangan Dilupa




Disebabkan menang, maka aku mengucapkan tahniah kepada skuad Harimau Muda kerana memenangi pingat emas acara sepak bola. keputusannya satu Malaysia sudah tau. siapa xtau, sila apply jadi warganegara Filipina.

kisah perseteruan antara kedua2 negara ini tidaklah perlu digembar-gemburkan lagi. cukuplah dengan perang di buku sejarah, alam maya dan di kaca televisyen. dalam stadium, perangnya lain macam dari bangku penonton yang dipenuhi penyokong "Garuda Di Dadaku" sehinggalah ke tackle2 keras yang dilayangkan dalam padang.

apa yang dapat disimpulkan di sini, perlawanan sangat thrill apabila pada minit ke-5 lagi Malaysia debaran di dada meningkat 5kali ganda hasil tandukan Gunawan. gol penyamaan Asra hasil tandukan tiarap meningkatkan lagi debaran ke tahap kritikal.

kegembiraan jelas terserlah pada riak wajah seluruh penyokong Malaysia setelah sepakan kapten Baddrol Bakhtiar bergolek manja melapasi garisan gol. kejadian ini telah menyebabkan gempa bumi berukuran 8 pada skala Richter sekaligus menamatkan penantian hampir 2jam penyokong untuk melihat pasukan Malaysia mengalahkan Indonesia dan mendapatkan "Ibu Segala Pingat Emas".

keadaan di stadium GBK sunyi sepi diselangi suara makian dari penyokong Indonesia. tapi lain ceritanya di Malaysia. video di bawah menggambarkan segalanya.





tapi sepanjang perlawanan, ada satu susuk tubuh yang sepanjang 120 minit masa permainan + sepakan penalti (jangan kira game2 sebelum ni sebab sebelum ni pun dia bangang), beliau sentiasa dihamburkan dengan puji-pujian dan kata-kata semangat (dibaca: sumpah seranah dan caci maki).

tak lain tak bukan beliau ialah...

+

+

+

ultraF*CKriman SUCKrani

bukan ingin melupakan gol sumbangan beliau yang membawa Malaysia ke pentas final, tetapi, sebagai seorang striker pasukan kebangsaan, beliau sepatutnya membuat yang lebih baik berbanding apa yang diberikannya semasa final. contoh paling mudah; menjaringkan gol dari sepakan penalti.

ok, aku malas membebel pasal FAKri ni sebenarnya, tapi kalau disimpan, makan dalam pulak nanti kan. keh..keh..keh..

sebagai penutup, nikmatilah gambar2 eksklusif sempena kemenangan Malaysia sambil menunggu perlawanan kelayakan Olimpik Malaysia vs Syria.

enjoy.

penyokong Indonesia berbaju biru. heh..heh..heh..

dari kiri; Ray Gerrard, Awi Ferdinand Sinaga. hahaha

1-1 la konon.

tempat kejadian.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...