~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

19 November 2011

Mengkepalabanakan ala Sokernet?


aku memang seorang follower Sokernet di blog dan juga di FB sebab aku suka. peduli apa aku kalau entri diorang tidak berilmiah dan mencarut ala Firaun. dah aku suka, mau buat macam mana?

baru2 ini seorang dua admin diorang ni telah mengkepalabanakan pasukan Malaysia yang seri 0-0 dengan Singapura. perangai diorang lebih kurang sama macam seorang ofismate aku Kirk Ramones. suka mengkepalabanakan pasukan pasukan tempatan apatah lagi team Malaysia.

petang kelmarin sedang member aku ni leka main FB, aku ajak dia keluar. pegi kedai mamak pekena roti konon, lapar. dengan boss aku, kami keluar cari kedai mamak. aku pusing area kedai tu 2kali semata-mata utk cari kedai yang pasang Astro Arena atau TV1. dapat satu port baik punya, game sudah start 10minit. aku tenang order roti bom.

sepanjang game, Kirk tidak henti2 berbicara pasal kebangangan pemain Malaysia (yang sebahagiannya aku sendiri pun setuju) tapi aku bekap timnas tercinta. nasib baik Malaysia menang 2-1, gol last minit. kalau tidak, mau aku kena kutuk 1minggu.

perjalanan pasukan Malaysia di Sukan Sea ni bagi aku tidak perlu lah di besar2kan sampai tahap World Cup. aku cuma harap diorang tunjuk game yang menghiburkan, macam MU. that's all.

tapi kalau simple pass pun tersasar, trough pass pun 5batu jauhnya, shooting pun ke bulan, aku nasihatkan pemain2 muda Malaysia ni cari lah karier yang lebih terjamin. menoreh getah contohnya.

tiada orang kutuk, senang hati.




p/s: sekarang ni aku tengah layan Malaysia vs Burma. main pun macam setan ni. sebakul cacian sudah aku tabur. demm.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...