~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

08 November 2011

Projek Hari Selasa


pagi tadi aku bangun tidur dengan fikiran yang berbelah bagi. mau pegi ka tidak. mau pegi ka tidak. aku dapat tau benda ni dari FB tapi aku betul2 belum pasti samada mau pigi ka tidak. ada budak aku sorang ni ajak pegi, tapi sampai aku siap mandi, budak ni senyap ja. dasar tidur mati.

"mesti xbangun lagi budak ni" getusku dalam hati.

so aku pun bungkus laptop, pakai kemeja kotak2, sarung seluar jeans coklat Big John, pakai gel di rambut dan bersiap sedia untuk ke opis. sempat juga aku bungkus jersi, boot Adidas yang sudah berhabuk dan glove Nike De Gea. just in case projek kami ni jadi. aku sarung sandal dan turun menuju kereta.

sedap2 aku panas enjin, budak aku call, dia on the way katanya. jam sudah menunjukkan jam 8.30am. aku plan mau pigi thumb in dulu di opis baru teruskan projek, tapi nampak gayanya macam xsempat.

15 minit kemudian budak aku sampai naik skuter. macam setan gaya. baju gambar lidah Rolling Stone, seluar tiga suku rambut bekarat. Nakamura la konon katanya. aku pecut ke padang A Stadium Likas.

"maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu" ringtone handphone aku memekak. boss aku call.

"boss!! gua bawa budak pigi projek nih. dekat tengah hari baru aku masuk opis" jeritku melawan bunyi enjin lori yang lalu sebelah kereta aku.

"okay" jawabnya cool.

9.15am. Justin Ganai, Scott Ollerenshaw dan Khairul Azman sudah menunggu aku di tepi padang. muka masing2 cool ja, mentang ramai budak2 baru. ada sorang foreigner lagi aku xkenal, dengar2 coach baru. gaya macam bagus ja. tampar muka ko nanti.

dalam padang, Farid Idris dan Leopard Alfonso sudah terkedek2 kejar bola dengan beberapa budak baru yang lain. aku tenang dengan kemeja aku, gaya macam scout tengah cari bakat baru. budak aku sudah siap pakai kasut tapi baju masih lagi gambar lidah. aku suruh budak aku isi borang tanda xpuas hati dengan pemilihan bajunya.

Khairul Azman tegur aku, "ko xmain ka? tiada keeper ni. aku jadi ref".

"malas la geng, aku hantar budak aku ja ni" jawabku separuh menguap.

"main la kau, teda orang suda mau jadi keeper ni, silap2 ko kena pilih" balas Khairul.

aku pun fikir2, agak lama juga aku xmain bola padang besar. so dengan pantas aku tukar baju sarung glove. terus masuk padang.








2jam kemudian, aku terduduk di padang, tunggu ref tiup utk stop game. memang membunuh matahari KK ni. mau pitam pun ada. ciss~

taubat aku ikut selection player Sabah ni. jaga la kau Justin Ganai. kalau ko nda pilih aku, aku kapel dengan anak ko di kolej tu.

heh..heh..heh..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...