~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

04 November 2011

~Salam AidilAdha~

Labaikallah humma labaik. Labaikallah syarika laka labaik. Innalhamda wani’mata. La ka Wamulkalla, syarikala

Aidiladha adalah perayaan yang istimewa kerana ia merupakan hari untuk umat Islam memperingati kisah pengorbanan Nabi Ibrahim dalam menunaikan perintah Allah dan ke-sabaran anaknya Nabi Ismail dalam memenuhi perintah Allah s.w.t.

selain tu keistemewaan Aidiladha ialah ibadah korban,time ni kerbau kambing lembu menangis sbb dia la yang akan menjadi mgsa...itu sdh fitrah [kekek habislah kambing kat kebun tu],walaupon di sabah perayaan ni xberapa 'happening' org kata,tp ia ttp di sambut dgn gumbira,kan kan kan....dan bg aku pagi raya aku g msjd blk mkn2x n teroskan mcm hari biasa,teringin gak nak tgk kemeriahan kat belah east coast,mengalahkan syawal,tp entah bila..

usah memanjangkan cerita,di kesempatan ini sy mewakilkan team MUKABOLA ingin mencuri kesempatan ingin mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidiladha kepada anda semua muslimin muslimat..

selamat bercotiiii smpai senin...yahuuuu...
"Daging (qurban) dan darahnya itu_sekali – kali tidak akan sampai kepada ALLAH, tetapi yang_sampai kepada-NYA adalah ketakwaan kamu. (QS. Al-Hajj ayat 37). Salam Aidiladha~~

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...