~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

28 April 2011

Perihal-perihal Stay Up Tengok Bola....


Pernahkah anda bersengkang mata nda tidur malam, minum minum kupi, main GITAR, dengar LAGU, main DAUN TERUP, surfing Internet, menulis blog.... (the LIST goes on... yang penting apa2 jak aktiviti yang membuatkan anda tidak tidur malam) semata-mata untuk stay up tengok bola?


Jika anda seorang peminat bola yang tegar, sudah semestinya jawapan anda YA!



Musim knockout round UEFA Champions League kembali lagi... and this might be a suitable time to release this kind of post :)


Entri ni kali aku ingin berkongsi pengalaman dan ada jugala sikit2 tips dari aku selama aku stay up tengok bola selama 13 tahun. Memang bes gila tengok bola time awal2 pagi dinihari ni... bagi aku 'feel' dia lain sikit... ketika orang lain sedang nyenyak tidur, atau mungkin ada yang tengah study bagi student (kunu!), aku tengah best support team faveret aku.... This is my favourite time to watch football! OYEAHH! (statement aku mungkin berubah bila aku sudah kawin nanti)...


(1) Bila anda memasang niat untuk tengok bola pada awal pagi esoknya... perkara yang anda perlu lakukan ialah MENGUNCI JAM@ ALARM. Ini adalah untuk memastikan anda tidak terlajak tidur... Bagi siapa yang mengunci alarm di hp, pastikan anda memilih alarm tone yang keras2@ bingit telinga mendengar... (suggestion?)


(2) Seperkara yang aku ingin tekankan ketika anda ingin bangun tengok bola awal pagi - SEMANGAT YANG KUAT. haha... I have to admit, memang susah sebenarnya mau bangun awal pagi ni - especially bila ada kelas pagi, bila anda perlu punch in awal pagi - bagi mereka yang bekerja.


(3) Ramuan rahsia utk stay up awal pagi... KUPI! (dan benda2 yang berkaffein). Susu ditegah sama skali...


(4) Lebih efektif untuk stay up tengok bola bersama dengan member2. YA, member2 seperjuangan. So, anda tidak berasa cepat bosan. Di sini juga aku ingin menggalakkan anda untuk SLEEPOVER di rumah member2 (tidak digalakkan bagi yang suda kawin) agar kadar stay up anda lebih efektif berbanding anda berseorangan...


(5) Ingat a... bila aku post entri ni, jangan pula ada yang cakap aku menggalakkan aktiviti stay up tengok bola ni. Aii... bikin panas tu. Aku just mau berkongsi tips dan pengalaman seja... Bila ada hal yang lebih penting dari stay up ni... Contohnya esok kamurang ada exam, esok pagi kamu in charge untuk presentation, esok kamurang kena memandu jauh dan apa2 ja aktiviti yang memerlukan tenaga untuk hari esok... bagus kamurang TIDUR ya.... TIDUR SECUKUPNYA.


(6) Be a bit CHOOSY about the match that you want to watch. klu stakat WEST HAM vs STOKE CITY... TIDUR LAGI BAIK!


(7) Pastikan check butul2 itu MATCH SCHEDULE - waktu dan tarikh haribulannya. Paling sanang aku recommend tengok di website astro.com.my. PALING BIKIN PANAS kalau bangun awal-awal pagi, tau2 tiada match... isuk pula match tu... nda pasal2 kamurang menyumpah. hanjing! kontoloi btl! (zahid, 2011).


(8) Honestly, kalau aku tengok bola waktu pagi... aku agak pasif, nda banyak bercakap dan mengulas. mmg STATIK tgk bola. Yala, awal pagi kan. Oleh itu... makanya aku nda suka member yang tgk bola dengan aku, jd PUNDIT @ PENGULAS @ MANAGER bola ketika itu... I just want to watch the ART OF FOOTBALL... komen sikit2 jadila... okey? waktu primetime (jam8PM onwards) ndapa... im fine with it. hehe...


(9) Tengok di kedai mamak memang lagi BEST! hahaha....


(10) Kalau bole lepas tengok bola tu solat SUBUH dulu baru tidur a... hehehe....



CHOW!

4 comments:

Ha Fei Z said...

wie.. no.10 tu,, alter skit ayat... "lepas tengok bola, solat SUBUH dulu baru tidur a.." .... buang tu "kalau bole" .. hahaha

awie ferdinand said...

hehehe... ya kan... astaghfirullah... nt aku alter 2 jo... makasi!

Za8 VDSar said...

last2 smua ampai2 tidur...apa la 2?hahaha

awie ferdinand said...

semangat nda kuat 2 jo. haha....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...