~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

27 April 2011

Post Mortem - Sabah vs Selangor & Sabah vs T'ganu

agak2 sudah 2tahun aku xjejak kaki masuk stadium, semuanya disebabkan komitmen study dan ketiadaan fulus. paling last aku ingat time MU lawan Malaysia di Bukit Jalil. tiket mahal pun teda hal. minat punya pasal.

minggu lepas apa setan rasuk aku join pigi tengok team power main d Stadium Likas. aku on jak, lelaki sejati kan. tengok bola stadium ni feel dia lain sikit. macam mau demam pun ada.





kehijauan padang yg mencetuskan kerinduan utk beraksi

line-up Sabah vs Selangor

sejujurnya aku pun nda berapa kenal player2 Sabah ni. aku lebih kenal player2 Selangor lagi. biasala, player Selangor kan international level. kalau xpercaya, tengok Safee Sali. tapi bukan itu yg jadi masalah.


ni haa masalahnya, Sabah kalah 2-1...demm!!


kalau mau cakap pasal game, memang bikin panas la. leading tapi last2 kalah juga. sampai ada fan tym Sabah vs T'ganu tu teriak "hari2 kalah!!". mau ketawa pun ada, tapi masalah utama (ni pandangan diri aku sebagai fan yg bayar tiket masuk stadium) adalah pengadil. terang2 handball tapi reff xbagi penalti. camana nda kalah.


tapi apa2 pun, kita sebagai penyokong yang berhemah haruslah mengambil perkara positif daripada apa yg terjadi. contohnya....


+

+

+

+

+

+

+

+



motivasi utk pigi stadium.

apa2 hal, semalam MU mng 2-0. prediction aku betul. cuma prediction game Sabah lari sikit.

akhir kata, "Jadilah Reff yg Adil, Saksama dan Menyebelahi Pasukan Tuan Rumah"

2 comments:

Ha Fei Z said...

tuan... Control mata.. aii.. kena antam nnt ko ambil gambar sumandak2 sana.. hahah

Za8 VDSar said...

aku minta permission dlu ba...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...