~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

21 September 2011

Post-Mortem - Merah vs Biru


kita bermula dengan sedikit fakta. menonton perlawanan bolasepak boleh membakar sehingga 40 kalori. sumber di sini.

perlawanan antara merah dan biru berlangsung dengan penuh debaran dan aksi-aksi menarik. melihat tiga gol yang dijaringkan oleh MU boleh dikira sudah biasa sangat. tiada apa yang perlu didebarkan. lapan gol pun MU xsegan mau sumbat.

tapi...


melihat Torres menjaringkan gol, aku berdebar.

melihat percubaan Nani terkena palang, aku berdebar.



melihat sepakan penalti Rooney tersasar, aku berdebar.



melihat Torres terlepas peluang tatkala pintu gol terbuka luas, aku berdebar.


melihat sepakan manja Rooney terkena tiang dan terjahan keras A.Cole ke atas Chicharito, jantung aku terkeluar sekejap minta berehat.


dan campur-campur jumlah debaran sepanjang 90 minit, sejumlah 90 kalori telah dibakar. hampir dua kali ganda dari kadar normal berdasarkan kajian.

ini baru namanya thrill tengok bola.

heh..heh..heh

GGMU!!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...