~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

02 September 2011

Post-Mortem - Ar8enal

*ditaip pada malam selepas game. up entri lepas raya. heh...heh..heh..

untuk game semalam, prediction aku memang ke laut. aku langsung tidak menyangka bahawa Arsenal adalah kelab sayur-sayuran yg boleh diratah mentah-mentah. menyumbat 8 biji gol menentang kelab bimbingan Ar8ene Wenger ini sangat tidak boleh diterima akal berdasarkan sejarah permusuhan antara kedua-dua kelab sejak zaman Keane-Vieira dulu.

selama ini aku menyorak setiap gol yg MU sumbat, tapi semalam, simpati menguasai diri. aku pun xsanggup tengok penghinaan dihamburkan oleh Rooney and Co. terhadap V.Per8ie and adik-adik. apatah lagi brader pakai baju Ar8enal yg duduk sebelah table aku di mapley tuh.

dan sepertinya lapan gol yg disumbat itu mempunyai pertalian rapat dgn peristiwa-peristiwa yg aku lalui sepanjang hari sebelum perlawanan bermula. sepertinya sudah dirancang. contohnya:

1. tarikh hari keramat itu adalah 28/8. scoreline 8-2, 8 utk MU.

2. sebelum pergi bandar Tawau tengok game, aku solat terawih 8 rakaat. lapan lagi.

3. aku pergi tengok game tu bersama-sama 7org kazen aku yg lain. 7+1=8. lapan lagi.

4. dan berdasarkan teori "solidariti dalam kem" yg aku tekankan dalam post-post sebelum ini, ternyata kecukupan korum apabila menonton bola berkaitan langsung dgn kemenangan atau kekalahan pasukan yg disokong.

dalam kes ini, korum cukup lapan orang. tiada yg tinggal. gol yg dihasilkan, juga lapan. lapan lagi. kalau aku bawa 10org, mau sepuluh gol MU sumbat.

aku pakai baju n0.6 bajet MU sumbat 6gol.


5. last, orang cakap dekat-dekat Syawal ni, setan sudah mula aktif dari dibelenggu. ini mungkin kesan-kesan amukan setan barangkali. heh..heh..heh..

antara setan-setan yg terlepas dari belenggu

dan yg xbestnya, ada penyokong kelab lain yg sakit bontot tengok kenduri di Old Trafford ini. (perhatian: bukan penyokong Arsenal ok, penyokong kelab sandarkan pada kenangan)

agaknya, penyokong team ni masih lagi berpegang kepada prinsip "biar xmenang piala, asalkan menang lawan MU"

looser..looser..looser..

xpercaya, tengok post di FB aku

amacam?tunggu lawan MU nanti.

dasar haters.

out!!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...