~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

20 July 2011

Copa Americano - Setakat Suku Akhir

tuan-tuan dan puan-puan. negara yang dikatakan tempat lahirnya bola sepak telah dimalukan. negara yg mana bolasepak menjadi sukan no.1 mereka, negara yg rakyatnya bermain bolasepak di mana2, tepi rumah, jalan raya hatta dalam rumah sekalipun. ya tuan puan, pasukan negara ini telah dimalukan.

siapa yg memalukan mereka?pasukan yg lebih hebat kah?Harimau Malaya kah?siapakah?

bukan. bukan itu. yg memalukan mereka tidak lain dan tidak bukan adalah diri mereka sendiri. maha dahsyat bebanan yg dipikul oleh rakyat negara ini tuan puan. semuanya disebabkan sepakan PENALTI. apa jadahnya player power2 tendang penalti pun xmasuk?

Elano, playmaker. Ex-player Manchester City, tendang ke langit. syahid segerombolan burung yg b'terbangan bebas di kawasan padang.

gaya kau. macam power ja.

- disauk dari dailymail.co.uk

Thiago Silva, centre-back. some claim the best defender in the world. tendang kena save oleh keeper Justo Villar.

biar tendang xmasuk, yg penting gwa jambuu~

Fred, striker. Ex-player Lyon. sepak ke bulan. Terhempas pesawat domestik Argentina sebijik.

maksukul na kepada tuhan

Andre Santos. Player Fenerbache. tendang sipi ke kiri tiang gol. syahid sorang jurugambar dari AFP.

"arnab mana buat sarang di penalti spot ni??!!" soal beliau dgn garang.

selepas perlawanan, pemain2 Brazil mengeluh tentang keadaan padang yg berpasir dan rumput yg tidak rata sehingga menyebabkan mereka hilang keseimbangan rohani dan jasmani utk menyudahkan sepakan. BANGANG.

sudah sorang t'gelincir, member lain tu pandai2 la adjust darjah kecondongan badan time sepak tu. basic la wei. kemon. dasar John Terry betul la.

player Paraguay rilek2 ja tendang masuk walaupun di fikiran mereka sudah bermain2 bayangan Larissa Riquelme posing depan diorng. itulah yg dinamakan keseimbangan rohani dan jasmani.

tapi apa yg patut dipersalahkan adalah ketumpulan barisan serangan yg diketuai oleh Neymar, pemain yg menjadi rebutan kelab2 terkemuka dunia masakini. tp bagi aku, pemain ini masih lagi mentah dan perlu mengaut pengalaman di peringkat antarabangsa. dibantu oleh Robinho, kedua2nya pun kaki xbedung. BANGANG.

di satu lagi perlawanan suku akhir, sorang player yang nda berapa power tiba2 jadi bangang. xlain xbukan Carlos Tevez. aku malas la mau bebel lagi.

yg penting prediction aku stakat ni hampir betul seperti yg aku post di sini. dengan lawan yg menanti di peringkat separuh akhir adalah Venezuela, harapan agak cerah utk melihat Paraguay menjadi juara Copa America 2011.

apa2 pun, marilah kita berhibur terlebih dahulu.






let's gone with the wind~

out.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...