~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

31 August 2011

Undian Champions League 2011/2012 - Satu Analisis Ringkas


post ni aku taip dari sebelum raya lagi. tapi disebabkan masalah yg tidak dapat dielakkan, entri ini di'up'kan pada Hari Raya ke-2. heh..heh..heh..

selesai saja undian tempoh hari aku terus khusyuk mengadap laptop penuh tanda tanya. buka google.com terus search "Otelul Galati". apa lahanat nama team huduh yang amat begini?team ka juga?

telur gelatin?

adakah team ini ada kaitan dgn GELATIN?GLUKOSA? atau GALAKSI?misteri ini terungkap selepas pak Google memuntahkan jawapannya.

untuk pengetahuan umum, kelab terhebat di galaksi, Manchester United sengaja diletakkan dalam kumpulan C bersama Benfica, Basel dan Otelul Galati. kamu sangka mudah laluan Setan Merah?fikir sekali lagi lepas baca entri dibawah.


dan hasil dari informasi dari Google dan Wikipedia, aku dapati team Gelatin ni adalah pencabar utama dalam kumpulan yg sengit ini. ramai yg menyangka MU mendapat laluan mudah dalam kumpulan ini, tapi juara Liga Romania 2010/11 ini bakal memberi kejutan.

dalam bahasa Romania, Otelul bermaksud "besi" dan Galati adalah nama tempat perindustrian di Moldova di mana pasukan ini bertapak. pasukan yg terkenal dgn semangat waja dan iron-willed ini tanpa disangka-sangka menjadi juara Romania mengenepikan pasukan yg lebih terkenal seperti Dinamo Bucharest, CFR Cluj dan Basel.

besi lawan setan yg dicipta dari api yg bisa meleburkan besi. juara England lawan juara Romania. kita tengok siapa yg menang.

pemain pasukan ini kebanyakannya dibarisi oleh pemain home-grown dan hanya beberapa orang pemain yg diimport. prinsip percaya kepada bakat tempatan inilah yg cuba diterapkan oleh pengurus mereka iaitu Dorinel Monteanu, bekas pemain yg memperoleh paling banyak cap utk Romania. selain itu, gabungan pemain muda dan senior juga adalah kunci kejayaan pasukan ini dalam liga domestik.

berlainan dgn prinsip yg diterapkan oleh Arsene Wenger di Arsenal, iaitu gilap pemain muda kemudian jual.

ok. cukup pasal Ar8enal. heh..heh..heh..

oleh itu, MU haruslah berhati-hati ketika menentang kelab 'besi' ni. mereka bukan pasukan yg lembik seperti Barcelona. cuma, risau juga kalau diorang bawa besi masuk padang. barang pisau, kapak dan spanar boleh laras. macam Shaolin Soccer la pulak kan.

pasukan seperti Benfica dan Basel pula, MU main sikit-sikit cukuplah. dapat 8 biji, kira bonus la tu.

kepada sesiapa yg masih tidak tahu-menahu tentang undian penuh Champions League 2011/12, sila periksa di sini. kalau dasar slow tu slow la jugak. harap orang suapkan ja.

fail..fail..fail..

apa-apa pun, Selamat Berhari Raya.

makan tu pun agak-agak la. lepas beraya kita atur futsal pulak.


Let's gone cari buras.

ikhlas dari Kg.Jawa, Tawau.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...