~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

20 January 2012

Aaaaaahhh!! Malas mau pigi Stadium!!

Selalunya terjadi di kalau ada Sabah main di stadium:

Si A : "Alaaaaa, mahal bah tiket pigi stadium. Mau kolek2 duit dulu mau kawin. Bagus bisuk sia tingu result di paper bisuk d kedai." (padahal ndak beli pun tu paper)

Si B : "Aduhhh, jem kio mau balik tu. Ramai kirita." (padahal dia naik motor)

Si C : "Ada kerja rumah sy belum siap ni taw. Mau kasi siap dulu." (padahal malam tu main PS3, besok ahad n kerja dia tidur seja. zzzz)

Si D : "Sakit taw kaki ni kena tabas si liau time main bula di padang tadi. Kurang asam ko liau!" (padahal senang2 seja dia pigi tengok muvi d 1B sana sama sumandak)

Si E : "Ahhhhhh, kalah juga Sabah tu, bikin abis minyak n masa aku jak pigi tingu. Sama juga memaki2 juga kita nanti sana"


Naaaaaa, ini la orang kita ni telampau bekira. Kalo namaw pigi seribu macam alasan keluar. Untuk info, harga tiket untuk Stadium Likas adalah RM 10 (terbuka), RM 20 (grandstand) dan RM 5 (kanak2).

Jadi ni aku mau bagi sikit gula2 sebab kenapa kita kena pigi stadium. Ada #kopipes dari page Sabahawks Fan Club.





1. Utk menikmati suasana di stadium yang akan menjanjikan kelainan berbanding hanya duduk di sofa empuk di rumah ataupun kerusi plastik di maple.


2. Utk menunjukan kpd penduduk Malaya bahawa kita adalah sebuah negeri yg mempunyai penyokong yg amat sporting dan happening.


Komen politik ditegah. Aku nataw mau letak gambar apa. Gambar ni nampak semangat, jadi ambil la.
3. Kerana pasukan kita amat memerlukan sokongan yg padu daripada anda semua.


4. Kalau hujan, ASTRO akan "terputus hubungan" dan kamu nda dapat tengok aksi di padang dan secara tidak langsung akan panas sendiri dengan ASTRO. Kesabaran yang tinggi diperlukan amat di sini. *bayar mahal2 tapi hampes*


errrr.. ni panas apa?
5. Klu hujan di stadium, kamu tidak akan beku kedinginan kerana kehangatan aksi di padang akan membuatkan anda merasa "panas", samada panas marah ataupun panas kesiukan. Tapi bomoh ujan bilang nda ujan, jadi selamat kio. *jangan tesalah tengok aksi sumandak sudah*


6. Utk menjadi sebahagian drpd "OMBAK BAYU", Mexican Wave versi Sabah di Stadium Likas.


Yeahhhh! I love Sabah!
7. Utk bersama penyokong kibarkan bendera Sabah dan menyanyikan lagu Sabah Tanah Airku melainkan daripada waktu perhimpunan hari Isnin mingguan sekolah time zaman2 sekolah dulu.

8. Paling siuk, dapat memanaskan badan dengan tengok sumandak. Kalo di mapley nda siuk tingu keling, nasib laaa kalau pelayan dia lawa. *Aiiii, pok silap pla ko*

+

+

+

+

+

+

+




NAAA, SEKALI 5 GAMBAR, JANGAN BEDARAH HIDUNG!
*pesanan penaja, hati2 dengan sabun*


kbai..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...