~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

20 June 2011

Aktiviti Masa Lapang yg Menyakitkan

memandangkan blog ini sunyi sepi tanpa update, dan yg ada pun hanya janji palsu kpd peminat untuk mendapatkan tiket free utk tengok bola. lain la kalau aku, anak Justin Ganai tu anytime aku boleh jumpa minta masuk stadium free.

maka aku dgn penuh rasa tanggungjawab kpd masyarakat ingin berkongsi cerita mengenai aktiviti masa lapang admin2. (admin2 ni banyak ja masa lapang tapi malas update blog. tunggu Abdul marah baru masing mau menaip. dasar. hahaha)

adapun aktiviti utama kami adalah bermain futsal di hujung2 minggu. kpd anda di luar sana yg tidak peka kpd perkembangan dunia futsal semasa, pasti tidak pernah dengar nama team futsal kami yg terkenal di sekitar KK, Moscow dan Copenhagen, iaitu Passompa FC. dengan trademark jersi hijau ala2 pasukan Nigeria bawah-23 tahun, pasukan ini bisa menggegarkan dunia futsal dgn skill, corak permainan dan semangat berpasukan yg luar biasa.

dgn barisan pemain yg terdiri dari gabungan pemain2 lama berpengalaman dan tenaga2 muda yg memerah kudrat dan keringat di gelanggang, pasukan kami mampu untuk pergi jauh hatta ke peringkat dunia sekalipun. (kalau ada syarikat mau sponsor la) jikalau sekiranya ada kekurangan dalam bilangan ahli dan perlawanan sudah dekat, maka kami akan loan beberapa pemain dari pasukan lain. gaji bincang kemudian la.

biasanya gelanggang pilihan kami terletak di sekitar bandaraya Kota Kinabalu seperti BSA Kolombong, Suria Futsal, KK Arena Futsal, gelanggang futsal Penampang (yg ini taubat aku xmau main lagi, insaf suda aku) dan Bintang Futsal, Kinarut. venue2 lain seperti futsal di Telupid dan Ranau juga pernah dipertimbangkan untuk menjadi venue utama. tetapi atas dasar tolak ansur dan solidariti antara ahli pasukan, hasrat murni ini terpaksa ditangguhkan utk memberi peluang kpd ahli2 yg sudah berumahtangga utk menunaikan tanggungjawab mereka kpd keluarga. futsal, futsal juga. jgn sampai xbalik rumah.

setakat ini, pasukan kami hanya sekali merasa kekalahan, itu pun sebab star2 xturun. teda mood katanya. hahaha untuk mengenali pasukan kami dgn lebih mesra, silalah lihat gambar2 yg diambil khas utk tatapan umum disini.

so, apa yg menyakitkan? kalau injured tu memang la sakit. bengkak tulang kering ka, koyak tuuut ka, bola kena tuut la. macam2. tapi yg paling sakit tym mau bayar. sorang rm7-10. itu sekali main. kalau 10kali? ratus juga oo. jadi kami sangat mengalu2kan sebarang bentuk penajaan dari segi material atau wang ringgit. sesiapa yg b'murah hati, sila kontek aku di emel rasmi blog ini. hehehe

sebagai penutup, aku ingin berkongsi dgn anda semua video di bawah. gaya keeper ni lebih kurang mcm aku. tp aku power sikit la. hahaha

selamat berfutsal. jalani gaya hidup sihat!!





choww!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...