~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

28 June 2011

Lupakan Sanchez, Lupakan Nasri, Welcome Ashley Young.


kita lupakan semua dilema yg melanda kepala hotak manager2 pada tingkap p'pindahan musim panas ini. lupakan buruan Barca dgn Fabregas dan Sanchez nya. lupakan buruan Chelsea dgn Falcao, Modric dan Sneijder nya. lupakan buruan Manchester City dgn semua player yg diorang mau kumpul di Eastland (kalau tulis semua, 4kali post baru cukup barangkali. semua dia mau).

dan tumpukan perhatian anda kpd satu susuk tubuh yg kecil molek, hitam manis, telinga b'tindik (kamurang jgn try2 plak), larian mengelirukan dan rembatan berapi yg baru sahaja melengkapkan perpindahan ke Manchester United dari Aston Villa. beliau xlain xbukan ialah Ashley Young (bukan Ashley Cole ok) pemain sayap lincah yg baru2 ini menjaringkan gol penyamaan utk England ketika menentang pasukan Swiss. power bukan?

"hikmat gulungan takraw peringkat kepala coach di celah kangkang"


hasil dari analisis dari sisi aku sebagai seorang yg adil dan sentiasa berpijak pada paksi keadilan, berdasarkan fakta2 yg dikemukakan melalui video lucah..maaf, maksud saya video2 di youtube (ini bukan analisis kes Anwar), dan juga dgn melihat aksi Young semasa menentang MU, saya telah menyimpulkan :

Adaptability : atau dalam bahasa Melayu, kebolehsesuaian. dijangka Young tidak akan menghadapi masalah besar utk menyesuaikan diri dgn corak permainan Inggeris yg bertempo tinggi. dgn gaya yg lebih kurang Nani, beliau juga diharap akan dapat menyelesaikan masalah MU di bahagian sayap ayam..maaf..sayap kiri. dgn Giggs yg dibelenggu masalah peribadi dan umur yg 'rumah kata pergi, kubur kata mari', beliau adalah pengganti yg paling sesuai.



beraksi dgn pasukan England b'sama Carrick, Rooney, Ferdinand & Smalling


Motivation : pernah berkata bahawa impian beliau adalah utk b'main di Liga Juara2, yg tidak dapat dipenuhi oleh Aston Villa apatah lagi Liverpool, perpindahan beliau ini akan meningkatkan lagi semangat beliau utk merebut tempat utk beraksi di pentas Eropah yg b'prestij. lebih2 lagi reputasi MU yg hampir setiap tahun melangkah ke 'pusingan penentuan' utk mengangkat piala. muda dan b'tenaga. ini juga akan meningkatkan lagi semangat di dalam pasukan seterusnya, menaikkan tahap permainan MU ke satu tahap yg lebih tinggi.

strength : larian2 dari sayap kiri masuk ke tengah, crossing cantik dan ketepatan rembatan.

Weakness : selalu kalah dalam aksi di ranjang...maaf.. aksi di udara. al-maklumlah, beliau ni tidak cukup inci. badan lagi ringan. tapi Young juga dalah seorang yg bijak dgn m'gunakan kelemahan ini sebagai senjata utama di kotak penalti. kena bintih sikit, jatuh. ref tiup, dapat penalti. dia sendiri yg ambil dan langsung gol. ini kerap kali dilihat semasa beliau beraksi dgn Aston Villa. kalau berani, bintih la...


kesimpulannya, MU power. aku malas suda mau cakap apa2. haha

p/s: De Gea telah menjalani pemeriksaan kesihatan di pusat latihan dakwah (PLD) Manchester. haha dijangka hari ini segala urusan p'pindahan akan diselesaikan.


peace yo.


3 comments:

Halu Zal-Sai said...

ashley young aaa.... uina... pindik2 laju.. bkn d ranjang.. ku tampar ko...

Za8 VDSar said...

hahaha...laju dia main jo..sbb 2 tewas d udara, bukan d ranjang..haha

Ha Fei Z said...

ranjang2 pla.. aii...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...