~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

19 August 2011

Bajet dan Plan Raya Personaliti EPL Pilihan Tahun 1432H (Kelolaan Awie Ferdinand)...



Sir Alex Ferguson
Manager, Manchester United FC

"...Rayer? What de fak is rayer?? Why u asking me this stupid question?! Hahaha... I'm just kidding! Tahun ni ala kadar ja la agaknya. Bajet tahun ni saya peruntukkan untuk membantu mereka2 yang memerlukan, seperti memberi sumbangan kepada rumah2 anak yatim di segenap global, ye... ye..."

"...Bajet sebanyak GBP20 juta akan saya sumbangkan kepada rumah2 anak yatim. sumbangan berupa jersi latest Manchester United season 2011/12, banner manchester united dgn catchphrase "Liverpool who?", bumper sticker, tuala selebriti Wayne Rooney (rare!), glove David de Gea (rare!), boot Park Ji Sung (rare!), guard lutut Mr Evra (rare!), Stokin Ryan Giggs (rare!), headband Anderson (rare!), baju training Michael Carrick (rare!), seluar pendek Nike (x rare) dan juga yang paling spesel... Bekalan gula2 getah (Chewing Gum)berjenama "Sir Alex Madness" (brand new!!) akan diagihkan sepanjang bulan ramadan dan syawal tahun ini. Bergumbiralah y'all! Saya dapat rasakan sumbangan2 ini bukan sahaja memudahkan persiapan mereka menyambut aidilfitri, tetapi juga berjaya memancing fans2 dari kelab lain untuk beralih arah ke kelab Manchester United! Terutama skali fans Liverpool dan Arsenal... yang memang telah goyang akidah. Selamat hari raya semua..!"




Nando Torres
Player, Chelsea FC

"...Saya sedih, saya terlalu hiba... Kalau ikutkan rasa hati ini, mau ja saya berhijrah ke kelab yang statusnya lebih rendah dari kelab EPL seperti Leeds United ataupun Beverly FC di Sabah sana, kalau saya tau saya makin jahil menjaringkan gol. Sudah2 la menengking saya dubuk bergigi tumpul..."

"...Untuk mengubat luka hati saya yang mendalam kerana dicaci dan dianjing, Plan raya saya tahun nie ialah membeli konsol Playstation 3 dan FIFA12 dari kedai game berhampiran. Bajetnya agak mahal, iaitu RM1500 after rebate, discount, coupon dan rembat. Tak akan saya sia2kan bajet bernilai RM1.5K itu... Kerana saya ingin bermain FIFA12 menggunakan team Chelsea dan sekaligus saya akan berjaya menjaringkan gol! Walaupun mungkin ada sesetengah orang menganggap idea saya ni x masuk akal, loser, hilang akai, meroyan, gila babi, desperate, cetek akal, bodoh, bangang, hanjing, palui, faker dsb... Tetapi ada aku pedulik?? Ini cara saya untuk mengembalikan confidence saya sebagai seorang pemain untuk menjaringkan gol kembali. Beware semua! Dubuk El-Nino mengganas x lama lagi!.."




Carl Jenkinson
Player, Arsenal FC


"...Tahun nie mak kite cakap kan... Mak kite bagi duit RM100 kalau kite puase penoh! Kite nak beli bunge api banyak2, main mercon, wheeee! Bestnya raya! Camat ari raye smue..!" <------ (minta penampar ni anak...)





Richard Scudamore
Chief Executive, EPL

"...Tahun 2011/12 menjanjikan musim yang baik buat semua peminat2 EPL seantero dunia. Dengan kehadiran world class player seperti Aguero dan Aguero sahaja... Mutu EPL dijangka akan meningkat setapak lagi... (cilakak, 1 player ja pun) dan sekaligus berdiri sama tinggi dengan La Liga dan Malaysian Super League.Oleh itu, bajet raya tahun nie saya akan peruntukkan kepada majlis2 berbuka puasa yang diadakan sepanjang ramadan ini. Bersyukurlah! Bajet kita tahun nie bernilai 30 juta dirham. Setinggi tinggi penghargaan saya ucapkan kepada JAKIM kerana menjadi pengelola dan pemantau makanan halal untuk berbuka puasa EPL tahun ini... Walaupun mereka nie mepunyai rekod buruk gagal men'detect' butter yg x halal iaitu GOLDEN CHURN dari New Zealand, kami memberikan kepercayaan penuh kepada mereka... rally behind them!..."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...