~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

05 August 2011

Pra-Tonton : Community Shield - Derbi Manchester.

kali terakhir kedua2 kelab ini bertemu adalah pada separuh akhir piala FA yg menyaksikan Man City menang 1-0 hasil gol dr Yaya Toure. robek hatiku masa tgk game ni. assist dr Carrick memang menarik. huh

lantas mereka menang FA Cup dan menempah perlawanan menentang juara BPL


tapi itu musim lepas. tahun ni kita jumpa lagi. dgn skuad yg berbeza.

seperti yg diketahui, kedua2 kelab Manchester telah melakukan pelaburan besar2an dalam tingkap perpindahan musim panas ini utk memperkuatkan skuad yg sedia ada.

kelab Eastland telah mendapatkan khidmat bek kiri Gael Clichy (Arsenal), penjaga gol Costel Pantilimon, Steven Savic (Partizan Belgrade) dan penyerang sensasi Argentina Sergio Aguero dgn jumlah perbelanjaan lebih 50juta pound. kenapa murah sangat harga ni?

kemasukan Clichy akan memberi tekanan kpd bek kiri sedia ada iaitu Kolorov dan mereka dijangka akan lambung syiling utk menentukan siapa yg main dulu. kedudukan pemain lain seperti Kompany dan Lescott dijangka tidak digugat dgn pembelian2 baru ini.



mana Arsene Wenger?

begitu juga dgn posisi striker yg mana Balotelli, Tevez, Dzeko dan Aguero akan berebut tempat dalam kesebelasan utama. kalau empat2 ni main pun apa ada hal. haha

"gembira sungguh dpt masuk team biru"

midfield?Toure, Barry, De Jong, Silva, Johnson? mana mau letak player2 star ni?

malas aku pening2 fikir pasal Man City. bagus aku analisis MU.

okeh.

MU pula telah membuat perbelanjaan berhemat dgn membawa masuk 3org pemain. Phil Jones, bek tengah dari Blackburn, Ashley Young pemain sayap dari Aston Villa dan David De Gea, penjaga gol dari Athletico Madrid dgn jumlah terkumpul lebih 50juta pound. pembelian ini akan menambah pilihan kpd Sir Alex utk menggantikan pemergian O'Shea, Brown dan Scholes.

Defender

kedudukan bek tengah akan menyaksikan perebutan kuasa antara Jones, Smalling, Vidic dan Ferdinand. tetapi masalah timbul di posisi bek kanan disebabkan kecederaan Rafael. mungkin Fabio atau Jones akan diturunkan di posisi ini dan bek tengah akan dikuasai oleh otai2 MU iaitu Rio dan Vidic.

Midfield

midfield juga akan memberikan migrain kpd Sir Alex dgn ketiadaan Carrick dan persaraan Scholes. belum ada pembelian dibuat utk menggantikan Scholes tapi kehilangan ini dijangka akan diisi oleh Fletcher, Anderson dan Giggs.

posisi sayap pula, anda teka siapa yg akan diturunkan. Nani, Park, Young atau Valencia?aku rasa Young dan Valencia. kenapa?sbb aku minat la. lagi mau tanya.

Striker

striker dlm kem MU sudah bertambah saingannya. Biram Doiuf, Macheda dam Welbeck masing2 bersemangat utk menunjukkan kebolehan mereka kpd Sir Alex manakala, Rooney dan Berba tidak ketinggalan utk mengukuhkan kedudukan mereka dalam kesebelasan utama. Berita buruk adalah kecederaan Hernandez sehingga awal bulan dpn.

Goalkeeper

di posisi penjaga gol, aku rasa De Gea akan start. bukan apa, sebab De Gea ni pernah main 1kelab dgn Aguero. so kalau Aguero main, boleh la baca sikit2 mainan dia. di mana dia mau shoot, di mana dia mau passing. tak gitu?

Prediction

bak kata David Beckham, perjalanan utk Man City ni masih jauh lagi utk menandingi abg2 MU. semangat berpasukan yg sedia ada dalam skuad bukannya boleh dipupuk melalui pembelian pemain.

oleh itu, aku bagi Man Utd 2-0 Man City. haha


mari ramai2 memeriahkan mapley utk game Ahad ni. pakai baju MU baru ok.

choww~



2 comments:

Halu Zal-Sai said...

mng suda m.u ko tu....

Za8 VDSar said...

betul kan prediction aku..gol ja nda betul...hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...