~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

23 May 2011

Gembira la penyokong Manchester United

Kelmarin sya pigi jalan-jalan di London.. terjumpa la si Alex Ferguson yang begitu glemer di kalangan peminat2 bola sepak Liga Perdana Inggeris EPL... mcm mn nda glemer,. pengurus kelab Man Utd ba tu... saya pun tanpa segan silu bersalaman la dengan beliau... "ba.. pa kabar ko?" kata ku... "bagus2 seja ba,.. pi mana ko?" tanya Alex... "teda, jalan-jalan seja menyumandak.. ba, belanja lu ba kupi2 seja.." pinta ku... "buli ba kalo ko.." ....

Kami pun berenti la di Starbuck, dengan segera sya meng'order Coklat Cappuchino blended + Italian mee pasta + roti bakar ... si Alex pun berkata "..TONGS***T!... tadi ckp kupi2 seja.. napa pigi Starbuck pla ni.. order yang mahal2 lg tu.." ... sya pun senyum2 seja la... hahaha....

Sambil kami makan2 tu... sya tanya la pasal si Van Der Sar mo bersara tu... jadi kah tidak?... si Alex Ferguson pun cakap... "itu soalan yang bagus.. " , dia pun kasi keluar cebisan surat khabar Harian Metro dari poket baju dia..  "ko baca ni.. hah!" kata Alex .. sa pun baca la ...

Van der Sar tak jadi bersara: Ferguson


MANCHESTER: Pengurus Manchester United, Alex Ferguson mendedahkan penjaga golnya, Edwin van der Sar pernah menimbang untuk mengubah keputusannya bersara musim ini.
Penjaga gol berusia 40 tahun itu kini bersedia untuk beraksi pada perlawanan terakhir liga menyarung jersi United apabila menanti kunjungan Blackpool dalam saingan Liga Perdana Inggeris dengan pemain Belanda itu turun sebagai kapten.

Van der Sar akan membuat persediaan untuk penampilan kelimanya pada final Liga Juara-Juara menentang Barcelona di Stadium Wembley, minggu depan.

Berikutan persembahan baiknya, rakan sepasukan Van der Sar memintanya untuk mengubah fikiran.

"cheewah .. mcm tangkap ayam seja.."


Bekas penjaga gol Fulham, Ajax and Juventus itu bagaimanapun tidak mengendahkan rayuan itu - namun kemudian dia berfikir untuk meneruskan aksi sebelum mengesahkan keputusan awalnya dengan United yang kini sukar untuk mencari penggantinya.

Ferguson dalam nota program untuk perlawanan menentang Seasiders menulis: “Edwin memutuskan untuk bersara ketika di puncak prestasi, sekalipun fikirannya tidak menentu minggu lalu.


“Dia berjumpa saya dan memaklumkan untuk mengubah semula keputusannya.

“Saya memberitahunya sudah segera membuat keputusan kerana kami dalam proses untuk menyelesaikan perjanjian mendapatkan penjaga gol baru.

“Dia kembali beberapa hari kemudian dengan berkata untuk kekal dengan keputusan asal iaitu bersara dan ia usia sesuai untuk dia melakukannya.”

jadi.. gembira la la penyokong2 MAN UTD ni... ceh...

lepas kupi2 d Starbuck ,.. sya pun pigi menyumandak sama si Alex Ferguson... gila, pnya gatal urg tua tu.. teda can sa, smua dia sapu...

ba ,.. chow lu! ..

1 comment:

Za8 VDSar said...

cilaka..sir alex pun pndai maki bgitu aa..igtkn pndai 'F*ck' ja..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...