~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

23 May 2011

Hari Kebebalan Sedunia (Episod 2 - Malas Menaip)

Hari ini bersamaan Isnin, 23 Mei 2011, kita meraikan hari kelahiran makhluk2 Tuhan seperti...

Rubens Barrichello, pemandu F1 yg berasal dari Brazil

Heidi Range, penyanyi Sugerbabes.

Jewel (tipu la kalau kamu cakap xpernah tgk video klip dia)

Barichello tu memang tiada kaitang langsung dgn bola kecuali tempat kelahiran beliau. tapi yg dua lagi ni memang ada bola. oleh yg demikian, mari kita sambung cerita pasal bola.

hari kelmarin bersamaan Ahad, 22 Mei 2011 merupakan Hari Kebebalan Sedunia (Episod 2) yang mana menyaksikan beberapa team mencatat keputusan yg mengejutkan. mungkin mereka terlalu banyak menonton Maharaja Lawak dan tension sebab Amir tersingkir atau mereka memang bebal macam Amir?jangan salahkan bola kerana bola itu bulat. kalau xpercaya, tanya Sang Pemimpi.

tanpa banyak bebel, kita ikuti kisah kebebalan mereka.


KISAH BEBAL 1 : EVERTON 1-0 CHELSEA


"aku menganggur skrg ni..siapa ada kerja kosong?"


KISA
H BEBAL 2 : ARSENAL 2-2 FULHAM


"sampai bila aku mau buat gaya begini??grrrrr..."


KISAH BEBAL 3 : ASTON VILLA 1-0 LIVERFOOL


"baby betol la. baru sign kontrak, kalah melulu plak"


KISAH BEBAL 4 : SABAH 1-3 T-Team

yg ini paling bebal dalam dunia. dari ref sampai ke player. ada 'clear cut chance' xmau score. shooting ke langit. defend caharammm!! especially pemain no.30 yg ganti Reithauddin. ntah siapa namanya, tiada dalam list yg aku laminate ni. lagi satu aku xpuas hati ni, main tamak. mau dribble sampai tiang gol. ada member xmau passing. sudah susah baru t'hegeh2 cari kawan. bebal. bebal. bebal. Zainizam dikecualikan sbb dia player feveret. berat sebelah?suka hati aku la,aku yg taip.

tapi disebabkan aku mau amik hati Justin Ganai sbb anak dia dibawah jagaan aku, maka aku xmau kutuk la manager Sabah. nnti xdpt tiket free pulak kan. market mesti jaga beb. hubungan aku ngn anak dia pun mesti dijaga. ahaks.

*tambahan

lagi satu aku panas dgn brader yg duduk sebelah aku time tgk bola semalam. wei brader, gwa bukanlah men'dewa2'kan Indra Putra @ pemain T-team, jauh sekali mahu meng'ayam'kan Azizon, keeper Sabah. tapi gwa pun main bola bro, gwa tau la kalau free kick dalam jarak begitu tahap bahaya dia mcm mana. silap2 boleh gol. gwa risau, bukan bermakna gwa cakap player T-team hebat2 blaka. dan ternyata free kick tu membuahkan gol utk pasukan T-team.

baru lu senyap. babi. cilaka punya brader. gwa emo ni.

aku malas mau taip panjang2. bagus aku sambung discussion dgn anak Justin Ganai on 'how to improve the quality of player in Sabah squad'

chow!!

GGMU!! Go Sabahawks!!

6 comments:

awie ferdinand said...

mmg bikin panas brader yg duduk sblh kta 2... tp aku panas juga ni sma admin yg letak lagu YNWA d blog kta ni... kasi remova bha... adoii...

Za8 VDSar said...

ko tukar lagu glory2...haha

furqanmasmin said...

act...kci can 1 minggu bha lagu YNWA ni...nnt kita tukar plak lgu GLORY2...ar...hehehhehe

Za8 VDSar said...

bole ba kalau ko fur..haha

Unknown said...

macam telampaulama suda lagu tu taw..bekurun..

patut kah diturunkan?

Za8 VDSar said...

tukar tu lagu sekarang..!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...