~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

27 May 2011

Pra-Tonton - Manchester United vs FC Barcelona

yeahh. perlawanan yang ditunggu2 telah tiba. kemuncak dan klimaks segala perlawanan di seantero mukabumi ini akan berlangsung antara dua kelab paling hebat di cakerawala. MU sebagai wakil England akan menentang kelab Catalan, Barca di stadium keramat Wembley, stadium yg dikatakan menjadi Home Ground ke-2 utk MU. mana tidaknya, setiap tahun konfem main final di Wembley punya.

humang aih, bosa bona menatang nih

peminat pasukan lain terpaksalah menumpang kasih untuk menyokong kedua2 team ni. konfem la ramai sokong Barca, kelab power beb (konon) player pun tahap dewa. sebut la seekor2 nama player Barca, semua kenal. Messi, Villa, Xavi, Iniesta, Tuyul..errr..maaf..Puyol, Pedro, Busquets, Mascherano, Dani Alves, Pique, Valdes. semua star2 besar. Tapi...

hebat la sangat. tambah balutan di kepala c Pique tu nnti.

MU ada Three-Lungs Park, pemain Asia yg bermata sepet dan berstamina kuda. silap2 kuda pun kalah. pasti work-rate Park akan ditagih untuk menghambat pemain midfield Barca drpd menggentel bola sambil lenggang kangkung. ketenangan Carrick, gelek Giggs di bahagian tengah dan juga larian kencang Valencia di siring padang juga pasti akan menimbulkan keributan dikalangan pertahanan Barca.

who will win the midfield battle?

Back four MU juga sangatlah boleh diharapkan dgn diketuai oleh kereta kebal Serbia, Vidic yg akan berganding dgn Rio-Evra-Rafael/Fabio. (yg kembar ni siapa2 pun yg main. kita bukan boleh beza, kalau diorng tukar2 jersi pun teda org tau. hahaha) keutuhan dan kesatuan mereka sangat ditagih utk mengekang asakan dari penyerang2 Barca disamping memberikan sokongan apabila melancarkan serangan sepantas kilat dan serang hendap ala komunis ke arah kubu pertahanan Barca.

fuhh..kalau kena maki dgn Rio, konfem ko merajuk 3hari. kecil hati.

Akhir sekali, Rooney dan Chicharito, dua penyerang yg bisa meruntun hati dan jiwa defender team lain. kalau xpercaya, tanya David Luiz. gandingan mantap mereka ternyata sangat berkesan sejak kebelakangan ini terutamanya dalam perlawanan menentang Schalke dan Chelsea.

kamurang pernah main 'london bridge is falling down' tym match ka?diorng ni pernah.

Barisan kemungkinan


Prediction.

sebagai peminat MU, aku mengharapkan game yg menghiburkan + MU menang. pasti kedua2 pasukan akan bermain dgn berhati2 dan aku jangka paling banyak pun, 2gol akan dihasilkan, samada 1-0, 1-1 atau 2-0. oleh itu, kepada penyokong kedua2 team, persiapkan diri dari segi jasmani dan rohana jalil..emm..sori, rohani.

akhir kata, selamat menyambut hari kaamatan kepada warga Sabah, selamat hari Gawai kpd warga Sarawak dan selamat bercuti kpd semua guru dan budak sekolah.

dont drink and drive. peace.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...