~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

08 May 2011

Post Mortem - Sabah vs N9, Kepuasan Tahap Tertinggi

5tahun aku belajar di Nilai, N9, haram aku xpernah tengok N9 main di Stadium Paroi. walaupun dulu N9 adalah antara team yg power seantero Malaysia.

Jumaat lepas, admin2 lain ajak aku tgk Sabah vs N9. serta-merta aku fikir, berbaloikah aku bayar rm10 (bukan grandstand ok, teda feel. lagi best duduk sebelah geng kompang d tempat duduk terbuka) utk tgk game ini?adakah akan kedengaran lagi laungan "Hari2 kalah!!" dan "Refree bodoh" dari penyokong?

tapi, disebabkan 'motivasi' yg menunggu di stadium, maka aku pun gerak ke stadium dgn Halu Zal. (dia pakai baju kuning, aku syak dia sokong N9. mentang2 belajar pun d N9 dulu)

1st half, game bosan, N9 lebih banyak mengawal bola dan ada satu dua percubaan bahaya dari kedua2 pasukan. lambat panas mungkin, aku pujuk hatiku sendiri utk mengelak rasa menyesal datang stadium.

dan terbukti pemain2 Sabah memang lambat panas sebab 2nd half baru diorang main betul2. 2gol berjaya disumbat, pertama menerusi Zainizam dan kedua digentel oleh pemain no.10 (aku pun xtau nama dia). dan kedua2 pamain terus pergi ke kawasan geng kompang selepas menjaringkan gol sebagai menghargai kesungguhan mereka memberi sokongan tanpa mengenal erti penat.

Puas!! memang puas. kali ini memang berbaloi2. nasib baik aku masih pakai baju opis, kalau x, konfem aku panjat pagar masa gol tu. Syabas Sabah, syabas geng kompang. kamurang memang happening.

Isnin depan dengar2 ada game lagi. kalau admin2 lain ajak tengok, aku pigi la.

ok, aku penat baru habis main futsal ni.

Sabahawks Boleh!!


2 comments:

Halu Zal-Sai said...

digentel aaa.. kalo ku tampar mata ko.. hahahah...

Za8 VDSar said...

dia menjaring sambil meng'gentel' juga tu..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...