~ Untuk laman sosial, kita ada 'Mukabuku'. Untuk laman bolasepak santai, kita ada 'Mukabola' ~


- Za8 VDSar, Founder.
- Halu Zal-Sai, Producer.

12 May 2011

Main Bola Scene

aku ingat dulu masa zaman kanak2, sekolah menengah n zaman U. pantang petang, mesti semangat turun main bola. masa sekolah rendah, tepat jam5 aku sudah keluar rumah main bola. masa sekolah menengah, lepas asar ja pigi main takraw (sbb skolah aku teda padang kalau ada, konfem aku main dgn MU skrg). tym U dulu, petang je mesti pegi main. xmain bola, futsal. xfutsal, bola tampar.

elemen yg paling penting yg mendorong kepada semangat waja ini adalah adanya kemudahan padang/gelanggang dan bola. yala, kalau teda bola, xkan mau main bola member. menggeliat terus member tu nanti.

bermulanya alam pekerjaan telah membataskan aktiviti petangku. dgn komitmen kerja dan office hour yg gila, maka masa bersukan hanyalah di hujung2 minggu sebelah malam. biasanya aku layan futsal 2jam, paling koman pun tgk wayang 2jam.

tapi tadi aku mendapat peluang yg paling 'rare' sepanjang aku berkerja di tempat kerja sekarang ni iaitu ajakan utk bermain bola padang jm4 petang. aku b'semangat seperti biasa. peralatan disiapkan sejak awal pagi lagi. glove, boot, baju spare semua siap dari awal pagi. menjelang jm4 aku sudah tidak senang duduk, kaki ni mcm mau menendang ja.

lantas aku dgn officemet yg lain pun gerak ke padang Sukma blkg Wisma Wanita. tapi kecewa. main 7sebelah ja, student xramai turun, teda transport katanya. padang sudah disediakan, tinggal datang ja bawa kasut, main free. itu pun xdatang. aku geleng kepala ja. dasar budak2 xtahu diuntung. teda semangat kesukanan lgsung. xmcm aku dulu. atleast aku rajin main, walaupun ponteng kelas pun aku rajin juga.

balik rumah, penat. tadi Halu Zal bagitau dia suda tgk Priest 3D dgn awi ferdinand. mmg la aku bebulu. tgk wayang xajak aku. cilaka.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...